Likya Yolu Haritaları, günceler, rota bilgileri, Likya Yolu GPS bilgileri, diğer tüm yazılara sayfanın üzerindeki MENÜ sekmesinden kolayca ulaşabilirsiniz

18c - Davazlar-Demre Çayı-Demre - Adım Adım Likya Yolu

Adım Adım Likya Yolu kitabının ikinci baskısında her rotaya ait QR kod ile ulaşılan sayfadır. Rota ile ilgili tüm detaylar "Adım Adım Likya Yolu" kitabında olup burada kitabın daha hafif olması için fotoğraflı, ilave açıklama gerektiren bazı ilave ve önemli bilgiler paylaşılacaktır. Bu sayfada rota tarifi bulunmamaktadır.

1- Güncel bilgiler (parkur ile ilgili -varsa- son durum burada paylaşılacaktır)
2- Wikiloc GPS linki
3- Kritik, kaçırılmaması gereken noktalar ve fotoğraflar
4- Uyarı noktaları ve fotoğraflar

- Yola çıkmadan önce veya yürüyüş sırasında kitabın içeriğine ek olarak buraya bakmanız faydalı olabilir.

Sizlerin tespit etmiş olduğu değişiklikleri altugsenel@gmail.com adresine fotoğraf ve açıklaması (olay, durum, tarih) ile bilgilendirme amaçlı attığınız takdirde, isminizi referans vererek burada paylaşabiliriz. Sizlerden sonra yürüyeceklere kollektif bir katkımız olur.

NOT: Bu blogdaki ve kitaptaki tüm yazılar, fotoğraflar ve içerik 5846 no.lu Fikir ve Sanat Eserleri Kanununa tabidir.
İzin alınmadan kopyalanamaz, içerik, fotoğraflar veya bir kısmı kaynak gösterilmeden, eser/site sahibinin yazılı izini alınmadan kullanılamaz.

18C - Davazlar - Demre Çayı - Demre / Wikiloc GPS kaydı - ERİŞİM için TIKLAYIN

ÖNEMLİ NOT: Davazlar'dan sonra rota Trysa'da ikiye ayrılıyor. Bu rotalardan birisi Çukur mevkisi üzerinden Demre Vadisine iniş ve sonrasında Demre'ye yürüyüş, diğeri de Çakalbayat ve Gürses üzerinden Demre'ye iniş. Zorluk olarak Gürses rotası Demre Çayı rotasına göre daha zordur.

Davazlar'da caminin önünden köy yolunu takip ederek yürüyüş başlıyor.

Sola "U" dönüşü yaptıktan sonra sağda patika girişini göreceksiniz.

Patika elektrik direğinin yanından devam ediyor.

Antik dönem su kuyularının yanından geçiliyor.

Tel örgülerin yanından geçerek geniş bir çanağa ulaşacaksınız.

Çanakta solda yıkılmış eski bir ev göreceksiniz.

Rota sağa doğru devam ediyor. Buralarda Kaş-Demre asfaltının sesini de duymaya başlayacaksınız.

Çanaktan yukarıda toprak yola çıkacaksınız

Toprak yolda solda bir lahit göreceksiniz. Lahitin yanından patikaya girmek gerekiyor.

Patika sizi asfalt yolun yanına çıkartacak. Burası Davazlar'ın Hisar mevkisi. Yolun kenarında büyük bir ağaç göreceksiniz.

Toprak yol yukarı doğru devam ediyor

Toprak yol Trysa'ya doğru çıkıyor.

Toprak yolun sağında göreceğiniz lahitin bulunduğu noktanın ilerisinde rotalar ikiye ayrılıyor. Demre Vadisi için solda patikaya girmek gerekiyor. Çakalbayat-Gürses rotası için toprak yolu takip etmek gerekiyor. Demre Vadisi rotası için patikaya girmeden Trysa'yı görmenizi tavsiye ederim.

Lahiti geçtikten sonra yolun sağında tepesi olmayan ikinci lahidi göreceksiniz. Trysa'ya çıkmak için bu lahidin karşısından soldaki patikaya girin.

Trysa'nın en yüksek noktasında, kabartmalarının ve en önemli parçalarının Viyana müzesinde bulunduğu Heroon

Heroon'da tüm bölgeyi görebilmek mümkün

Heroon'un kesme taşlardan yapılmış duvarları. Büyüklüğünü görünce bırakın Viyana'yı aşağıya bile nasıl indirilmiş olduğuna akıl veremiyor insan

Trysa'dan (Heroon) toprak yola geri ineceksiniz. İndikten sonra toprak yoldan patika girişine geri yürümeniz gerekiyor.

Trysa'dan toprak yola indikten sonra geride kalan patika girişine geri döneceksiniz. Sağdaki patikaya girin.

belirgin patikadan Çukur mevkisine ineceksiniz.

Kısa süre sonra aşağıda toprak yola ineceksiniz.

Toprak yola indikten sonra yoldan karşıya geçip patikaya yeniden girmeniz gerekiyor.

Patika sizi Çukur mevkisine ulaştıracak. Asırlık ağacın altındaki mezarlığa doğru yürüyün.

Ağacın altına ulaştığınızda sola doğru dönün

Sola döndükten sonra evlerin arkasından Demre Vadisi'ne inen antik patikaya gireceksiniz.

Patika girişi solda taş duvarı takip ediyor.

Keyifli iniş başlıyor. Tabii tüm keyif aşağıda asfalta kadar.

İniş sırasında taş ocaklarının yarattığı doğa katliamını göreceksiniz.

Sandal ormanı içerisinden bol zigzaglı iniş başladı. Bu rotadan Heroon'un tüm parçaları da indirilmiş ve Demre Çayı üzerinden sahile kadar götürülmüş.

Aşağıda asfalt görünüyor.

Taş ocakları

Asfalta ulaşılıyor. Bu noktadan başlayarak cep telefonları da uzun bir süre çekmeyecek. Sağdan Demre'ye doğru uzun yürüyüş başlıyor.

Asflata indikten sonra rotanın keyifli olduğunu söylemek güç.

Yol üzerindeki taş ocakları

Köprüden derenin diğer tarafına geçtiğinizde gelip geçen kamyonlardan bunalmamak ve toz yutmamak için yolun solundaki tali yoldan yürümenizi öneririm.

Tali yol

Antik dönemde stratejik öneme sahip Demre Çayı'nı izleyen gözcü kuleleri varmış. Bunlardan birisi de yukarıda yol üzerinde görülüyor.

Solda Belören'e çıkan Demre-Finike rotasının başlangıcı. Demre'ye gittikten ve market alışverişinizi yaptıktan sonra Finike rotasına girmek için bu noktaya geri dönmeniz gerekiyor.

Demre'ye yürüyerek ulaşmak mümkün olsa da kamyon ve araç trafiği yürümekten daha fazla kafanızı yoracak.