Likya Yolu Haritaları, günceler, rota bilgileri, Likya Yolu GPS bilgileri, diğer tüm yazılara sayfanın üzerindeki MENÜ sekmesinden kolayca ulaşabilirsiniz

18b - Davazlar-Gürses-Demre - Adım Adım Likya Yolu

Adım Adım Likya Yolu kitabının ikinci baskısında her rotaya ait QR kod ile ulaşılan sayfadır. Rota ile ilgili tüm detaylar "Adım Adım Likya Yolu" kitabında olup burada kitabın daha hafif olması için fotoğraflı, ilave açıklama gerektiren bazı ilave ve önemli bilgiler paylaşılacaktır. Bu sayfada rota tarifi bulunmamaktadır.

1- Güncel bilgiler (parkur ile ilgili -varsa- son durum burada paylaşılacaktır)
2- Wikiloc GPS linki
3- Kritik, kaçırılmaması gereken noktalar ve fotoğraflar
4- Uyarı noktaları ve fotoğraflar

- Yola çıkmadan önce veya yürüyüş sırasında kitabın içeriğine ek olarak buraya bakmanız faydalı olabilir.

Sizlerin tespit etmiş olduğu değişiklikleri altugsenel@gmail.com adresine fotoğraf ve açıklaması (olay, durum, tarih) ile bilgilendirme amaçlı attığınız takdirde, isminizi referans vererek burada paylaşabiliriz. Sizlerden sonra yürüyeceklere kollektif bir katkımız olur.

NOT: Bu blogdaki ve kitaptaki tüm yazılar, fotoğraflar ve içerik 5846 no.lu Fikir ve Sanat Eserleri Kanununa tabidir.
İzin alınmadan kopyalanamaz, içerik, fotoğraflar veya bir kısmı kaynak gösterilmeden, eser/site sahibinin yazılı izini alınmadan kullanılamaz.

18B - Davazlar - Trysa - Gurses - Demre / Wikiloc GPS kaydı - ERİŞİM için TIKLAYIN

ÖNEMLİ NOT: Davazlar'dan sonra rota Trysa'da ikiye ayrılıyor. Bu rotalardan birisi Çukur mevkisi üzerinden Demre Vadisine iniş ve sonrasında Demre'ye yürüyüş, diğeri de Çakalbayat ve Gürses üzerinden Demre'ye iniş. Zorluk olarak Gürses rotası Demre Çayı rotasına göre daha zordur.

Davazlar'da caminin önünden köy yolunu takip ederek yürüyüş başlıyor.

Sola "U" dönüşü yaptıktan sonra sağda patika girişini göreceksiniz.

Patika elektrik direğinin yanından devam ediyor.

Antik dönem su kuyularının yanından geçiliyor.

Tel örgülerin yanından geçerek geniş bir çanağa ulaşacaksınız.

Çanakta solda yıkılmış eski bir ev göreceksiniz.

Rota sağa doğru devam ediyor. Buralarda Kaş-Demre asfaltının sesini de duymaya başlayacaksınız.

Çanaktan yukarıda toprak yola çıkacaksınız

Toprak yolda solda bir lahit göreceksiniz. Lahitin yanından patikaya girmek gerekiyor.

Patika sizi asfalt yolun yanına çıkartacak. Burası Davazlar'ın Hisar mevkisi. Yolun kenarında büyük bir ağaç göreceksiniz.

Toprak yol yukarı doğru devam ediyor

Toprak yol Trysa'ya doğru çıkıyor.

Toprak yolun sağında göreceğiniz lahitin bulunduğu noktanın ilerisinde rotalar ikiye ayrılıyor. Demre Vadisi için solda patikaya girmek gerekiyor. Çakalbayat-Gürses rotası için toprak yolu takip etmek gerekiyor. Demre Vadisi rotası için patikaya girmeden Trysa'yı görmenizi tavsiye ederim.

Lahiti geçtikten sonra yolun sağında kırılmış ikinci lahidi göreceksiniz. Trysa'ya çıkmak için bu lahidin karşısından soldaki patikaya girin.

Trysa'nın en yüksek noktasında, kabartmalarının ve en önemli parçalarının Viyana müzesinde bulunduğu Heroon
Heroon'da tüm bölgeyi görebilmek mümkün

Heroon'un kesme taşlardan yapılmış duvarları. Büyüklüğünü görünce bırakın Viyana'yı aşağıya bile nasıl indirilmiş olduğuna akıl veremiyor insan

Trysa'dan sonra toprak yola geri ineceksiniz. Sola dönecek ve toprak yoldan yürümeye devam edeceksiniz.

Trysa'dan toprak yola geri dönüp yoldan yürümeye devam edeceksiniz. Kısa bir süre sonra sağdaki patika girişini kaçırmayın. Sağda işareti solda direk üzerinde "X" işaretini görebilirsiniz.

Yaşlı meşe ağaçları arasından geçtikten sonra sola döneceksiniz.

Sola döndükten sonra eski çiftlik evlerinin önünden geçeceksiniz.

Evlerin önünden yürümeye devam edin

Bu bölümde patika ve işaretler belirgin.

Yaşlı nar ağaçları

Eski yerleşimi geçtikten sonra eski kuyunun yanından patikaya gireceksiniz.

Patika sizi dingin ve yaşlı bir meşe ormanına çıkartacak

Meşe ormanının sonuna kadar yürümeyin. Sağdaki patika girişini kaçırmamanız gerekiyor.

Patikaya girdikten sonra rota sağa dönüyor.

Sağa döndükten sonra patika sizi sesini de duymaya başlayacağınız Kaş-Demre asfaltına indirecek.

Asfalta iniş

Kaş-Demre asfaltı

Asfalta çıktıktan sonra

Asfalta çıktıktan sonra karşıya geçip refüjlerin arkasındaki patikaya girin

Patika sizi Çakalbayat'a doğru indirecek

Çakalbayat'a giden köy yoluna ineceksiniz.

Yola çıkıp sağa saptıktan 500 metre sonra sağda yüksek sera duvarları ve solda büyük bir ağaç göreceksiniz. Burada ağacın yanındaki patika girişini kaçırmamanız gerekiyor.

Ağacın yanından Eğridere vadisine inen patikaya gireceksiniz.

Geniş patika ve orman yolu Eğridere'ye doğru iniyor.

patika sağa doğru dönüp sizi vadi içerisine doğru indirmeye başladığında büyük meşe ağaçlarının ve fazlaca işaretin görüldüğü bir noktadan geçeceksiniz. Buradan itibaren vadiye inmeden solda Gürses'e çıkan sert patikaya gireceksiniz.

İşaretlerin de bulunduğu diğer rotada aşağı doğru yürümeye devam etmeyin. Aksi takdirde Çayağzı'na inersiniz.

Yukarı çıkan patikaya girmeniz gerekiyor.

Çıkış sert ve yorucu. Acele etmeden çıkmanızı tavsiye ederim.

Yukarıda bir seranın yanına ve eski bir sürücü kursu eğitim pistine çıkacaksınız.

Seranın yanından asfalta çıkmanız gerekiyor.

Asfalta çıktığınızda aşağıda camiye doğru yürüyeceksiniz. Likya Yolu tabelası buradaki yeni rota çalışmaları ve sera sebebiyle kaderine terk edilmiş durumda.

Camiyi geçtikten sonra solda ara yola girmeniz gerekiyor.

Camiyi geçtikten sonra solda ara yola gireceksiniz. Market asfalt yol üzerinde aşağıda. Markete inip tekrar buraya geri dönmeniz gerekiyor

Yukarıda seraların bulunduğu bir bölgeye ulaşacaksınız. Yolun ortasında kalmış, yolun neredeyse yuttuğu eski bir ev göreceksiniz. Burada yukarıya çıkmadan sağda görünen seranın tam yanından patikaya girmeniz gerekiyor.

Patika girişinde çok sayıda sera çöpü var. Kafa karışıklığı yaşamamanız için GPS yardımı alabilirsiniz. Muhtemelen bu bölge zaman içerisinde daha da karışık hale gelebilir. Seracılık bu bölgede çok yoğun olduğundan çöpler, yeni seralar tüm görünümü değiştiriyor.

Seaları geçtikten sonra patika çok belirgin hale geliyor.

Kaya şekilleri ve toprağın rengi Kekova'daki coğrafyayı anımsatacak.

Bu bölümde işaretler belirgin

Yaşlı meşe ağaçları yürüyüşünüze eşlik ediyor

İki büyük Likya şehiri olan Myra ve Kyeneai'yi arasında küçük bir beylik olduğu tahmin edilen Trebenda yerleşimi

Trebenda'yı geçtikten sonra seraların bulunduğu bir alana ineceksiniz. Zeytinlik ve meşe ağaçlarının bulunduğu teraslı bir alandan toprak yola çıkacaksınız. Toprak yola çıktıktan sonra sağa sola çıkmadan yolun karısından patikaya yeniden girmeniz gerekiyor.

Yolun karşısından Karaorman adı verilen meşe ormanına gireceksiniz.

Kuyular ve örülü taş duvarlar Trebenda-Myra arasındaki eski rota üzerinde olduğunuzu gösteriyor

Bu kısımda GPS yardımı almanızı tavsiye ederim zira yüksek gerilim hattı çalışmaları Karaorman patikalarını ikiye bölmüş. Yola çıktığınızda yeniden patika bağlantısını görebilmeniz mümkün değil

Patika girişi ve işaretler yol kenarına yığılmış büyük taşlar sebebiyle kesinlikle görülmüyor.

Patikaya girdikten sonra da GPS yardımına ihtiyaç duyabilirsiniz çünkü bazı bölümler sık çalılık. Kendi rotanızı çizmaye çalışırsanız Karaorman içerisinde kalırsınız

Karaorman'dan Sümeli'ye iniş. Bu kısımda da taş döşeli eski bir patikada yürüyeceksiniz.

Sümeli'ye mahallesine ulaştığınızda sola döneceksiniz. Bir süre sonra da köy yolundan da Myra kalesine inen dikenli ve zor patikaya gireceksiniz.
Dikenli makiliklerin sürekli patikayı kapattığı bir rotadan Myra Vadisi'inin girişini izleyen kaleye ineceksiniz.

Aşağıda Demre ve Myra görünüyor.

Kalenin önünden antik patikaya gireceksiniz ve Myra'ya inmeye başlayacaksınız.

Kaleden Demre'ye iniş. Bu nokta Myra'ya çok yakın. Myra ve St.Nicholas'ı görmeden yürüyüşünüze devam etmemenizi tavsiye ederim.