20 Nisan 2012 Cuma

2013 Yürüyüş Planımız - Lycian Way 2013

2013 yürüyüşünü tamamladık!!! Yazmaya başladık... PEK YAKINDA!!!

2013 programı hazır. 26 Nisan - 02 Mayıs!!!!!

Yürüyüş boyunca sizlerle bağlantımızı kopartmadan geçen sene olduğu gibi www.yoldayiz.com adresinde olacağız.

Böylece Likya Yolu'nun paylaşılmamış parkuru kalmayacak. Geçen sene zamanımız kalmadığı için toplam 4-4.5 gün sürecek 1700 metrelik Alacadağ geçişimiz boyunca programımız şöyle;

27 Nisan Cumartesi – Finike’den çıkış başlıyor. Cumartesi gecesi zirvede kamp. Çıkabildiğimiz kadar çıkıyoruz. Baktık daha ilk günden performans oturdu inişte kamp atarız.

28 Nisan Pazar – İnişe geçiyoruz. Zirveden Demre girişi Myra yaklaşık 20 km. Bugün Çayağız’a varamayız. Kate Clow kitabına göre 7 saat gösteriyor ve 10 km. Az değil. Myra’yı yarım saat bile olsa göreceğiz. Myra-Çayağız yolunun bir kısmını alabildiğimiz kadar alıp Gürses civarlarında kamp atabiliriz. Bu parkuru yürüyen çok az. Birçok insan Çayağız-Demre asfaltından yürüyor.

29 Nisan Pazartesi – Bugün hedef Üçağız. Çayağız’a iniyoruz. Erken çıkışla saat 10-11 gibi Çayağız’a varabilirsek Üçağız’a sakin sakin varabiliriz. Gece kamp Üçağız’da.

30 Nisan Salı – Bugün Aperlae’ye yürüyoruz. Sabah erken çıkarak en geç öğlen gibi varacağız Aperlae’ye. Kamp Aperlae’de. İmkan olursa da Üçağız’dan taze balık veya sucuk alıp akşam Aperlae’de yapabiliriz ateşte. Gece Aperlae’de konaklama.

1 Mayıs Çarşamba – Boğazcık'a yürüyeceğiz. Boğazcık'tan taksi ile Kaş'a geçerek öğlen saat 14:00 gibi Kaş'ta olmayı planladık Akşam Kaş Kamping. Akşam da Likya Yolu'nun kapanış yemeği var. :)

2 Mayıs Perşembe – Kaş’ta kahvaltı ve öğleden sonra dönüş (Antalya-İstanbul)

Bu seneki yürüyüşü bizimle birlikte yapmak isteyen o kadar çok sayıda doğasever ve blog okuru arkadaşımız oldu ki kimseyi kırmamak için bu yürüyüşü iki kişi tamamlamayı uygun gördük. İlginize şimdiden teşekkürler.

Takipte kalın çünkü belli bir sayının üzerine çıkmadan toplu bir yürüyüş planladık. O tarihlerde uygun olan arkadaşlarımızla yürümeyi düşünüyoruz.

---------------------------------------------------

Let 2013 plans begin!!!! 26 April - 02 May...

After all we're proposing to share all path details of Lycian Way according to our 2013 plans below;

Finike
Belen
Belos
Alakilise (Church of Angel Gabriel)
Zeytin
Belören
Myra
Demre
Çayağız (Andriake)

Let's keep in touch...

22 yorum:

1. Tarihler belli mi?
    23 - 27 Nisan tarihlerinde yine Mavikent ten başlayarak Karaöz - Gelidonya - Adrasan - Olympos - Çıralı - Phaselis - Antalya yapacağız.

Şimdiden keyfi bol olsun:)

Osman

1. Osman Merhaba,

Evet belli oldu. Hatta yukarıya tarihleri gireyim. 26 Nisan-2 Mayıs. Daha kısa sürede bitireceğiz tabii ama Kaş'ta da bir gün ekstramız olacak her zamanki gibi. Gitmeden görüşeceğiz mutlaka.

Size de kolay gelsin. :)

Mavikent dedin de aklıma ayakların su topladığı o kabus yürüyüş günü geldi. Sıcak asfalt. Toz toprak, arabalar...

Selamlar.

Sil
  2. 02 mayıs-07 mayıs sizin rotadayız adrasan-gelidonya-karaöz -- Finike-Alacadağ (Belen-Belos-Alakilise-Zeytin-Belören)
    Myra yol deneyimlerinizi (tabii yetişirse) takipteyiz. Selamlar

1. Uğur Merhaba,

Muhtemelen o tarihe kadar tüm yazılar yetişmez ama yürüyüşten önce bana mail atıp cep telefonumu sana veririm. Karaöz'den sonra Finike'ye geçerken telefonda konuşuruz detayları. Uyarıları, işaret ve yol durumu hakkında bilgi veririm. Herhalde bu da işini görür. Likya biter bir başkası başlar o yüzden takibe devam :)

Görüşmek üzere...

Sil
    2. Yolu olmayan ormanlarda mutluluk vardır.
      Yalnız yürünen deniz kıyısında sevinç.
      Topluluklar vardır kimsenin zorla girmediği derin denizlerde, sesinde de müzik.
      insanı az seviyorum diyemem,
      ama doğayı daha fazla...

Sevgi ve Saygıyla...

3. teşekkürler. :)

4. Altuğ Merhaba,

Sanırım yolculuk vakti yaklaşıyor yol deneyimlerinizden faydalanmak adına cep telefon numaranızı mail yoluyla ulaştırısanız sevinirim. ugur_kartal@hotmail.com Teşekkürler..

Sil
  3. Bu yürüyüşlerle ilgili daha kapsamlı bilgiye nereden ulaşabiliriz? katılım durumumuz nedir?

Yanıtlar
    1. Detaylı olarak 1-2 haftaya yazacağım ancak en detaylısı yürüdükten sonra yine burada olacaktır. Şu an için geniş bir katılım veya kalabalık yürüyüş şeklinde düşünmedik bu yürüyüşü. Yine de görüş veya önerin olursa mail atabilirsin. Yardımcı olmaya çalışırım. selamlar.

4. Merhaba Altuğ ben caner
    bizde 2 yıldır parça parça likya ve st.paul yollarını istanbuldan bir grup olarak yürüyüoruz, bu sene 13-14 nisandada finike belören parkurunu yapacağız ancak 2 günde ,cate clowa göre 2 gün hızlı bir grup için yeterli, senin düşüncen nedir teşekkürler

1. Caner Merhaba,

Bence de 2 gün birbirini tanıyan bir grup için gayet yeterli. Çok fazla oyalanmadan 1.5-2 günde bitirebilirsiniz. Biz bu sefer biraz daha geniş geniş yürüyeceğiz o yüzden Belören'e 2-2.5 günde varmayı planladık. En azından şimdilik planımız bu şekilde.

Selamlar. Şimdiden kolay gelsin.

Sil
  5. Teşekkürler Altuğ yarın akşamda fethiyeye uçup parkur başından boğaziçi köyüne yürüyeceğiz 2 günde umarım yetişir))) günce çok faydalı oldu yürüyüşlerimizde ayaklarınıza emeğinize paylaşımlarınıza sağlık...

1. yetişir. :)
      şimdiden kolay gelsin. kazasız belasız gidin gelin. keyfini sürün. Umarım yağmura yakalanmazsınız. Olurda yollarda bizim blogda bulunmayan veya aksi bir durum olursa bana mail atarsan buraya uyarı anlamında mesajını ekleyebilirim.

Sil
  6. Bu günkü hava durumuna bakılırsa yarın babadağ yamaçlarında hayli yüklü ve ıslak bir hava bizi bekliyor görünüyor)) Parkurdaki gördüğümüz değişiklikleri bildiririm tabiki,ayrıca belören- finikeyi senden 15 gün önce yapacağımız için rotanın son durumunu haberdarda ederim
    Görüşmek üzere...

Yanıtlar
    1. iyi yolculuklar görüşürüz!!!

7. Merhaba Altuğ
    Bol yağışlı ve dolu altında yaptığımız Hisarönü- Kozağaç-Kirme-Faralya etabında Hisarönünden babadağa doğru tırmanışta yapı kirliliği ve molozları nedeniyle bir iki kere işaretleri bulmakta zorluk çektik, 2.gün güneşli bir gün vardı, Gabakkoyu sonrası üst yamaç rotadan giderken grubun ortasına kötü bir şansla heyelan sonucu yoğun bir heyelan oldu yukarlardan bereket bir zayiat yaşamadık, sair parkurda gayet keyifli idik özellikle ince burun ve yediburunlar bölgesinde, işaret sorunu bu parkurda yaşamadık. Sevgilerimle.

Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler bilgiler için. Demek görülüyor ki bizim bilgiler halen güncel. Biz de dediğin bölgeyi inşaat ve hafriyatlar arasından yürümüş, patikayı gördüğümüzden zaman kaybetmemiştik. Görülüyor ki şimdi inşaat patikayı iyice kapatmış.

Kabak-Alınca arası fotoğraflarda heyelan bölgesinin fotoğrafı olmalı. Biz geçtiğimizde de oldukça tazeydi heyelan. şansınız varmış gerçekten.

Kazasız belasız tamamlamışsınız yürüyüşü darısı yeni parkurlara...

Selamlar, sevgiler

8. Merhaba Altuğ Bey,

Ben tamamını bitirmeyi planladığım Likya Yolu'nu, Demre-Goncatepe, Goncatepe-Finike, Olympos-Gedelme, Gedelme-Göynik Yayla ve Göynük Yayla-Hisarçandır etaplarını yapamadan tamamladım. Diğer etapları bitirdim.

Aslında yola çıkarken, bu yolu benden sonra yürüyeceklere rehber olabilecek nitelikte çok detaylı bir günce tutabilmekti. Ancak hemen şunu farkettim ki, akşam, o gün yürüdüğüm yoldaki olayları, detayları bile tam hatırlıyamıyorum. Hele bir iki gün yazmayınca herşey birbirine giriyor.

Vazgeçtim.

Çünkü benim güncem doğru gidecek adama yolunu şaşırttırır.

Şunu samimiyetle söyleyebilirim ki, hala en yararlı, en detaylı yayın sizin günceleriniz.

Bu eksik etapları da tamamladığınızda , daha sonra yürüyeceklere gerçekten rehber olabilecek nitelikte bir eser yaratmış olacaksınız.

Sizleri canı gönülden destekliyorum.
    Sağ salim gidin, sağ salim gelim.
    Güncelerinizi de sabırsızlıkla bekliyorum.,

Yolunuz açık olsun.

1. İbrahim Bey,

son zamanlarda aldığım en güzel mesajlardan birisi :) Teşekkür ederim. Bu seferki günceyi geciktirmeden yayınlayacağım söz :)

Sil
  9. Merhaba Altuğ geçen haftasonu yaptığımız Finike-Belören etabı hakkında faydalı olabileceğini düşündüğüm bazı bilgileri aktarmaya çalışacağım umarım yardımı olur 13 Nisan sabahı saat 8 gibi Finikeden yürüyüşe başladık kişibaşı 2 gün için toplam 6 litre su (içme ve yemek için) ve 70 lt lik çantalarımız dolu olarak 9 arkadaş Finike hastane sırtlarından tırmanışa başladık sırasıyla Belen ve Belos antik şehrine kadar fasılalı bir tırmanışla seri bir şekilde hareket ettik, Belostan sonra tırmanış daha dikleşti yaylalara yaklaştıkça bitki örtüsü makiden iğne yapaklılara ardındanda kadim Sedirlere döndü. Radar kulesini gördüğümüz dinektepe sırtlarından sonra rakım yavaşa yavaş 1400lleri gösterirken gördüğümüz sarnıçlardan su telafisi düşünmedik, bu bölgede çeşme maalesef yok keçileri sulamak adına ve su temini için sarnıçlar var buda insanı zora sokuyor yolda bu bölümde işaret sorunu yak ama güneş nedeniyle oldukça soluklar ancak yakına gelindiğinde farkediliyorlar, Yatıkselvi bölgesine doğru öğle yemeğimizi yedik manzaralar muhteşem, özellikle Beymelek lagünü ve kekova adaları görsellikleri harika sırtınızı döndüğüüzde ise Gelidonya fenerine kadar açık bir vizyon var. Hava açık sıcaktı rakım 1670 civarında İncegeriş ve karlıöz tepelerini geçerek(ki bu geçiş Cate Clowun kitabında 1811mt gösteriyor) zirvenin hemen altındaki çıplak sırttaki sarnıçta dinlendik, 1 saat kadar daha yürüyüp(ki artık iniş vardı) bir tepe geçtikten sonra Kırkmerdiven civarında kamp attık saat 6 yı gösteriyordu, kamp alanı çok korunaklı ve güvenli idi, sabahın ilk satlerinde kalkıp inişe geçtik, ancak orman çalışmasının likya yolunu tam tabiriyle katlettiği bir alanda geçiş ve işaret takibinde hayli zorlandık, kepçenin girdiği sırtta işaretler yukarıda kalıyordu güç bela inip patikayı yeniden bulduk. Sonra papazkayası olacağını düşündüğümüz platformda dinlenip Alakilisenin rahatlıkla görüldüğü düzlüğü ve ileride akdenizi içimize sindirip dik bir inişle yamaçtan aşağılara ıvrıldık ama iniş çok dik ve zemin kırık kaya ve heyelan dokusu nedeniyle bilekleri hayli yoruyordu.Sanırım Myra tarayfından zirveye çıkmak sadece bu çıkış için bile hayli meşakkatli, bir gün önce yavaş çıkışla aldığımız tüm rakımı hızla kaybettik, Alakilisenin olduğu düzlükte yürümek dağ inişi kadar zor çünkü patika ve çevre taşlı ve yürümeyi zorlaştırıyor, Alakilisede mola verip yemek yedik alakilsenin vaftiz sunağının yanında olan su sarnıcının suyu berrak ve temizdi bu suyu tülbent ile süzüp içtik gayette güzel geldi, Alakilse çevresinde işaretler çok dağınık ve yetersiz kaybolmak çok kolay biri ki yerde GPS ile lokasyon tayini yapabildik, bir şekilde işaretlerin bazılarını maviye boyadığınıda gördük.Diğer alanlarda sıkıntı yaşamadan kolayca Belörene varığımızda saat 1430 idi, hava sıcaklığı çoktu rakım 400lerde idi bizde daha fazla kendimizi zorlamadık demreye buradan araçla indik. Zihinlerde kalan muhteşem manzaralar ,sedir ağaçlarını görkemi, en yüksek parkuru bitirmedin verdiği hazla istanbula döndük, umarım lafı çok uzatmamaışımdır, sizlere iyi bir gezi diliyorum Caner

1. Caner Merhaba,

Paylaşım için çok teşekkürler. Bu aşamada daha detaylısını gerçekten bulamazdık. Myra taraflarında karışıklık olduğunu okumuştum ama bu derece olduğunu tahmin etmemiştim.

Sarnıçlardan pek su içmek istemiyoruz dolayısıyla yanımızda yeterli miktarda su almalıyız. Bunu da bilmek iyi oldu.

Tekrar çok çok teşekkürler

Görüşmek üzere

Sil
    2. Caner yazdıkların gerçekten çok işe yaradı. yanımızda senin yukarıdaki notlarını bulundurup birkaç kere okuduk. sıra geldi bizim hikayeye haftasonu başlıyoruz...